شرکت روغن صنعت آروشا مرکز فروش روانساز ، روغن صنعتی ، گریس ، مواد شیمیایی
شرکت روغن صنعت آروشا
فروش گریس و روغن های صنعتی

وضعیت تولید و بازار گریس در انگلستان

وضعیت تولید و بازار گریس در انگلستان

تولیدکنندگان بین المللی گریس نقش بسیار مهمی در تامین نیازمندی های روانکاری صنایع به ویژه در صنعت اتومبیل سازی ایفا می کنند. تمامی اجزای متحرک ماشین آلات چه به صورت گردشی و یا لغزشی،‌ برای روانکاری از گریس استفاده می کنند. افزایش درخواست های متعدد روانکاری و ساخت گریس هایی با فرمولاسیون های مخصوص برای مصارف ویژه، طبقه بندی آنها بسیار دشوار ساخته است.
وضع قوانین سخت زیست محیطی و افزایش میزان تقاضای مصرف کنندگان، منجر به کاهش زیاد عرضه محصولات توسط شرکت های تولید کننده روانکارها در اروپا شده است. در گذشته برای مصارف کلی، تنها چند نوع گریس تولید می شد که بیشتر آنها گریس های پایه لیتیم بود. به تدریج ساخت ماشین آلات پیچیده با سرعت و فشار کار مکانیکی بیشتر نیاز به ساخت گریس های با دوام با کاربردهای بلند مدت را افزایش داد.
کشور انگلستان با سابقه ای بیش از یکصد سال، جزو عمده ترین تولیدکنندگان گریس در جهان است که در این زمینه با مشکلاتی مواجه شده است. طی20 سال گذشته شاهد خروج بسیاری از تولیدکنندگان عمده از بازار انگلستان بوده ایم. خروج7 تولیدکننده عمده با توانایی تولید یکصد هزار تن گریس در سال و کاهش تولیدی به میزان38 هزار تن به علت کاهش تقاضای بازار، (با در نظر گرفتن صادرات)، ‌همراه بوده است. هم اکنون10 شرکت مستقل جدید که توان تولیدی معادل25 هزار تن مازاد نیاز سالیانه را دارند جایگزین شرکت های تعطیل شده این کشور شده اند. در حال حاضر درخواست بازار انگلستان با کاهش مواجه بوده و تامین آن توسط شرکت های بزرگ نفتی و مستقل بصورت مساوی در حدود18 هزار تن در سال بوده و این در حالی است که پتانسیل تولید بیشتر آن همچون گذشته وجود دارد.
صنایع فلزی، مهندسی عمومی،‌شرکت های ساختمانی و خودروسازی، با مصرف80 درصدکل تولیدات روانکارها جزو مصرف کنندگان عمده گریس هستند. مصارف گریس بین شرکت های خودروسازی و سایر صنایع به طور سنتی، به میزان40 و60 درصد در اروپا ثابت مانده است.
جداول ارائه شده میزان درصد تولیدات و نیاز بازار را نشان می دهند.
در20 سال گذشته اسکاتلند مانند بسیاری از کشورهای توسعه یافته با کاهش استخدام نیروی کار مواجه بوده است. در طول این مدت نیروی استخدامی در صنایعی مانند کشتی سازی، اتومبیل سازی و صنایع فلزی و فولاد سازی به میزان یک سوم یعنی معادل300 هزار نفر کاهش یافته است. در همین زمان، جمع کل مشاغل در اسکاتلند رشدی معادل65 هزار نفر داشته است که این مشاغل شرکتهای خدماتی، صنایع و تکنولوژیهای پیشرفته به ویژه در بخش الکترونیک بود. اسکاتلند در مورد صادرات کالا سهم بیشتری در مقایسه با استخدام نیروی انسانی دارد. صادرات این کشور در سالهای1980 علی رغم کاهش نیروی انسانی و به دلیل جذب سرمایه برای تولید کالاهای صادراتی از رشد بالایی برخوردار بوده است. هیچ یک از شرکت های انگلیسی نمی توانند با اسکاتلند که70 درصد کل صادرات کشور را در اختیار دارد رقابت کنند. بازار صادرات به دست10 شرکت بزرگ در اسکاتلند است. بخش الکترونیک با داشتن53 درصد کل صادرات، عمده ترین مجموعه صادراتی این کشور محسوب می شود.
با توسعه تکنولوژی، بسیاری از تولیدکنندگان سنتی با کاهش سهم تجارت در بازار مواجه شده اند و این واقعیتی است که انگستان به شمار رفته را مجبور به سرمایه گذاری های جدید و توسعه برای بقای خود کرده است . بازار جدید تجارت جهانی، عصر نوینی را به وجود آورده که شرکت های تولید کننده گریس را مجبور ساخته تا برای بقای خود و ساخت محصولات مورد نیاز آن اقدام به سرمایه گذاری و توسعه تکنولوژی کنند.
علی رغم خروج شرکت های بزرگ گریس سازی از بازار انگلستان، شرکتهای مستقل با سرمایه گذاری در توسعه تکنولوژی موفق بوده و به تدریج جایگزین شرکتهای سنتی شده اند. در حال حاضر روند تولید روانکارهای تخصصی با فرمولاسیون های مختلف رو به افزایش است. توسعه ساخت روغن های گروه های5،4،3،2 و حتی6 سازندگان را به سمت تامین نیازهای پیشرفته بازار با رعایت موارد زیست محیطی هدایت کرده است.
پیش بینی می شود در آینده بازار تولید گریس در انگلستان با کاهش حجم تولید و سودآوری بیشتر که هدف اصلی تولید است مواجه شود.

جستارهای مرتبط

علمی و آموزشی

نتایج قرعه کشی

برنده 1 دستگاه 206

مهر سال 1400



معرفی شرکت ها

رويدادها
جشنواره و قرعه کشی روغن صنعت

نمونه محصولات