شرکت روغن صنعت آروشا مرکز فروش روانساز ، روغن صنعتی ، گریس ، مواد شیمیایی
شرکت روغن صنعت آروشا
فروش گریس و روغن های صنعتی

روغن پلی استر یا روغن POE

روغن پلی استر یا روغن POE

روغن پلی استر

روغن پلی استر یا روغن پلی ال استر (Polyol ester) یا به اختصارروغن POE نوعی روغن سنتتیک است که که قابلیت جذب رطوبت بالاتری نسبت به روغن برودتی معدنی دارد و مناسب برای کمپرسورهای برودتی می باشد که با گازهای R-134a و R-410A و R-12 کار می‌کنند. خاصیت روانکاری این روغن با روغن های معدنی مورد استفاده با CFCها و HFCها برابری می کند.روغن پلی استراز گرفتگی در لوله موئی یا شیر انبساط به خاطر یخ زدن رطوبت جلوگیری می کند. روغن POE ضد لجن و کف بوده و باعث طول عمر بالاتر در سیم پیچ موتور می گردد. روغن POE برای کاربردهای مبرد های HFC، HCFC ،CFC مناسب می باشند. روغن های پلی استر دارای تائیدیه OEM و کوپلند می باشند. روغن های پلی استر نسبت به روغن های با پایه معدنی مزایای بیشتری دارند. باعث افزایش عمر و کارایی بهتر کمپرسور برودتی می گردند. روغن پلی استر از تشکیل رسوبات و لجن در سیستم جلوگیری می کنند. روغن های پلی استر در ترکیب آن ها با با مبرد های HFC کاربرد دارند. امروزه استفاده از روغن های پلی استر نیازهای سخت تبرید را برآورده کرده اند. روغن های POE انتخابی بهتر از روغن های معدنی برای استفاده با مبردهای HFC هستند.
روغن پلی استر یا روغن POE
برای سیستم های برودتی دو نوع روغن پلی استر استفاده می شود:
1. روغن POE بدون مواد افزودنی
2. روغن POE که تا ۳% مواد اضافه شونده دارا می باشند

مزایای روغن پلی استر POE

روغن های پلی استر (POE) دارای مزایای خوب دمایی و شیمیایی هستند. روغن POE در دماهای پایین سیالیت مناسب دارند. همچنین قابلیت ترکیب پذیری عالی با مبرد را دارند. روغن های پلی استر جاذب رطوبت هستند و نسبت به روغن معدنی و یا آلکیل بنزین با شدت بیشتری رطوبت را جذب می کنند. در کمپرسورهای چیلر تراکمی و سردخانه مقداری از روغن دستگاه به همراه سیال سرکننده از کمپرسور برودتی خارج می شود. بنابراین روغن پلی استرباید در دماهای متفاوت سیستم برودتی، قابلیت ترکیب با مبرد را داشته باشد. تا بتواند به کمپرسور برودتی برگردد و در روانکاری کمپرسور برودتی استفاده شود. در صورتی عدم بازگشت روغن به کمپرسور برودتی ، چرخه تبرید به مشکل بر می خورد و در نتیجه سبب کاهش عملکرد و انتقال حرارت در سیستم می شود. روغن POE خاصیت انحلال پذیری دارند بنابراین می توانند با جذب آلودگی ها خطر آسیب به کمپرسوربرودتی را افزایش دهد. همچنین در هنگام سرویس کمپرسور و افزودن روغن پلی استر باید دقت بالایی داشت. در صورت جذب رطوبت منجر به تولید اسید در سیستم می شود که می تواند سیم پیچ موتور کمپرسور را بسوزاند. وجود اسید باعث کاهش عمر کمپرسور برودتی می گردد. روغن پلی ایستر (روغن POE) جاذب قوی رطوبت هستند. بنابراین باید میزان رطوبت در سیستم حداقل نگه داشته شود. زمانی که رطوبت زیاد وارد سیستم شود، اسید با خوردگی مس تشکیل می شود که باعث آسیب به کمپرسور برودتی می شود. شرکت بیتزر میزان رطوبت در کمپرسور برودتی را کمتر از 50 ppm اعلام می کند.

برند های معتبر روغن کمپرسور پلی استر

در زمینه تولید روغن کمپرسور برودتی شرکت های معتبر در حال فعالیت هستند و در بازار روغن های پلی استر با برندهای متنوع وجود دارد. از بندهای معتبر تولید کننده روغن کمپرسرو برودتی می توان به روغن پلی استر شل ، روغن دانفوس و روغن هانبل اشاره کرد

روغن کمپرسور برودتی شل SHELL
یکی از بزرگترین تولید کنندگان روانکار در جهان می باشد. shell refrigeration s2 fr-a 68 و shell refrigeration s2 fr-a 46 کارایی گسترده ای دارند.

روغن سانیسو یا روغن SUNISO
که در دو مدل SUNISO 4GS و SUNISO SL
با پایه POE در بازار موجود می باشد. روغن سانسیو جزو پرمصرف ترین روغن های کمپرسور برودتی می باشد.

روغن بیتزر یا روغن Bitzer
که روغن های کمپرسور مناسب و با کیفیت بالا می باشند. روغن بیتزر مخصوص کمپرسور های ساخت همین شرکت تولید شده است. روغن بیتزر در مدل های Bitzer BSE32 - Bitzer BSE55 - Bitzer B5.2 - Bitzer B100 - Bitzer BES170 - Bitzer B320 SX تولید و عرضه می شوند.

روغن کمپرسوربرودتی موبیل Mobil
که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار می باشد و در سیستم های برودتی با زمان کارکرد بالا مورد مناسبی است. روغن کمپرسوربرودتی موبیل در بسته بندی های 20 لیتری و بشکه های 208 لیتری موجود می باشد.

استفاده از روغن های پلی استر با مبردهای HCFC

زمانی که از مبردهای HCFC استفاده می کنید، مقدار مبرد حل شده در روغن بیشتر از 2 برابر روغن های سنتی و یا روغن های پلی استر با مبردهای بدون کلر HFC است. رطوبت بالا باعث کاهش ویسکوزیته و خطر خوردگی می شود. به ویژه در مواردی که فشار ساکشن بالا و دمای روغن پائین باشد. روشن کردن کمپرسوربرودتی بعد از زمان طولانی دارای اهمیت زیادی است.

نکاتی مهم استفاده از روغن پلی استر

تنها لوله ها و تجهیزاتی استفاده کنید که سطح داخلی آنها تمیز و عاری از رطوبت باشد.
از فیلتر درایر با سایز و کاربرد مناسب استفاده کنید.
روغن را در ظروف سیل و خشک نگهداری کنید و تنها در زمان استفاده باز کنید.
روغن را در فضای بسته نگهداری کنید
سیکل را خیلی خوب وکیوم کنید.
از هیتر کارتر کمپرسور استفاده کنید.
فیلتر درایر را بعد از 100 ساعت کارکرد تعویض کنید.
سوپرهیت ساکشن مناسب باشد.
زمان های استارت کمپرسور کوتاه نباشد.
در صورت امکان از پمپ دان اتوماتیک استفاده کنید.

خرید روغن پلی استر | خرید روغن POE

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر جهت خرید روغن پلی استر یا معادل یابی روغن کمپرسور برودتی خود با ما تماس بگیرید. ما شما را در تمامی مراحل خرید و مصرف روغن پلی استر در کمپرسور راهنمایی می کنیم. شرکت ما تامین کننده روغن های پلی استر با انواع برند معتبر جهت مصرف در کمپرسورهای برودتی و سردخانه می باشد.

جستارهای مرتبط

علمی و آموزشی

نتایج قرعه کشی

برنده 1 دستگاه 206

مهر سال 1400



معرفی شرکت ها

رويدادها
جشنواره و قرعه کشی روغن صنعت

نمونه محصولات