شرکت روغن صنعت آروشا مرکز فروش روانساز ، روغن صنعتی ، گریس ، مواد شیمیایی
شرکت روغن صنعت آروشا
فروش گریس و روغن های صنعتی

گریس خوراکی و گریس غذایی

گریس خوراکی و گریس غذایی

گریس خوراکی یا گریس غذایی در تجهیزات مختلف تولید مواد غذایی ، دارویی و سایر تجهیزات صنعتی مجاور با مواد غذایی استفاده می شود. گریس خوراکی در یاتاقان ، اتصالات ، لغزنده ها، سیستم های روانکاری متمرکز و گیربکس های محصور استفاده می شود. گریس خوراکی یا گریس غذایی نه تنها باید همان عملکردهای فنی را مانند گریس های دیگر دیگر انجام دهند، بلکه خصوصیات دیگری نیز دارند. اولویت اصلی تولیدکنندگان مواد غذایی و دارو شامل سلامت و ایمنی محصول نهایی می باشد.
استانداردهای بهداشت و پاکیزگی در زمینه تولید محصولات غذایی و دارویی را ارزیابی کنیم گریس زنی و روغن کاری تجهیزات اهمیت خودشان را بخوبی نشان میدهند چون به صورت مستقیم گریس خوراکی ارتباط با سلامت افراد جامعه دارد.
گریس خوراکی

خصوصیات گریس خوراکی یا گریس غذایی

گریس خوراکی باعث تخریب و فساد در محصولات غذایی ، مواد شیمیایی، آب و بخار نمی شود.
گریس خوراکی رفتار خنثی در تماس با الاستومرها و پلاستیک ها دارد.
گریس خوراکی بی اثر، بی بو، بی مزه، غیر سمی و بی ضرر است.

گریس صنایع غذایی

با توجه به برنامه بنیاد بهداشت ملی ایالات متحده (NSF) و برنامه وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) سه دسته روغن و گریس خوراکی مورد استفاده در تولید مواد غذایی وجود دارد . که H1 ، H2 و H3 نامگذاری شده اند. روان کننده های H1 برای استفاده در مناطقی در نظر گرفته شده اند که ممکن است روغن و گریس با مواد غذایی تماس پیدا کند.
روان کننده های H2 برای استفاده در مناطقی هستند که امکان تماس با مواد غذایی وجود ندارد. روان کننده های H1 و H2 برای تماس مستقیم با غذا یا جزء مواد غذایی در نظر گرفته نشده اند. دسته سوم، روان کننده های H3، محصولاتی هستند که برای جلوگیری از زنگ زدگی قلاب، چرخ دستی و تجهیزات مشابه استفاده می شوند. روان کننده های H3 ممکن است از هر یک از موارد زیر تشکیل شده باشند: روغن خوراکی ، گریس غذایی مطابق با 21 CFR بخش 172.878 و مواد GRAS.
یکی از ویژگی‌های قابل توجه روغن خوراکی و گریس غذایی H1 و H2 این است که هر دو به عنوان ترکیبات غیرغذایی در نظر گرفته می‌شوند، که گریس خوراکی یا روغنی هستند که برای استفاده در مناطق فرآوری مواد غذایی یا دارویی و اطراف آن در نظر گرفته شده‌اند، اما برای تماس مستقیم با مواد غذایی یا تبدیل شدن به جزء مواد غذایی در نظر گرفته نشده‌اند. با این حال، از آنجایی که روغن خوراکی و گریس غذایی H1 با پتانسیل تماس با مواد غذایی ساخته شده اند، الزامات فرمول برای محصولات H1 سختگیرانه تر از H2 هستند.

تولید گریس گرید خوراکی

روش های تولید گریس گرید خوراکی به نوع صابون گریس متفاوت است. گریس خوراکی با روغن های پایه متفاوتی تولید می شوند . این روغن ها ممکن است روغن های سنتتیک ، روغن های خوراکی یا روغن معدنی سفید باشند. ویسکوزیته روغن پایه بسته به کاربرد گریس غذایی متفاوت است. غلیظ کننده صابون گریس خوراکی مانند در حدود 180 درجه فارنهایت ذوب می شود.
افزودنی های گریس خوراکی حاوی مواد ضد سایش ، جلوگیری از خوردگی و مقاومت در برابر اکسیداسیون می باشند. در طول فرآیند تولید گریس گرید خوراکی رویه های ایمنی مورد نیاز شامل پوشیدن عینک ایمنی، دستکش و پیش بند است.

کنترل کیفیت گریس خوراکی

روش های کنترل کیفیت گریس خوراکی معمولاً نیاز به نمونه برداری پس از پایان تولید دارند. نمونه‌ها از طریق آزمایشگاه کنترل کیفیت آنالیز می‌شوند تا پارامترهای مختلف نظیر نقطه ریزش ، نقطه قطره ای شدن ، رنگ و شفافیت گریس اندازه‌گیری شود. همچنین گریس خوراکی باید غیر سمی باشد. پس از تأیید استانداردهای کیفیت ، گریس خوراکی بسته بندی شده و بر اساس همان استانداردها مجدداً آزمایش می شود . بنابراین آزمایش هر نمونه برای نتایج رضایت بخش در تولید گریس صنایع غذایی مهم است.

مزایای گریس خوراکی و گریس صنایع غذایی

گریس باید از سطح فلز در برابر سایش و خوردگی محافظت کند.
مقاومت عالي در برابر نفوذ آب
قابلیت پمپ شدن آسان در گریدهای پایین
ثبات مکانیکی عالی و پایداری شیمیایی و حرارتی خوب
گریس صنایع غذایی باید غیر سمی باشد.

عملکرد گریس گرید خوراکی

گریس گرید خوراکی باید همان عملکردهای فنی هر روان کننده دیگری را انجام دهند. محافظت در برابر سایش، اصطکاک، خوردگی و اکسیداسیون، اتلاف حرارت و قدرت انتقال نیرو ، سازگاری با پلاستیک و سایر مواد آب بندی، و همچنین ایجاد اثر آب بندی در برخی موارد از خواص گریس خوراکی است.
همچنین گریس خوراکی در برابر فساد محصولات غذایی، مواد شیمیایی و آب باید مقاومت کند، گریس خوراکی باید رفتار خنثی نسبت به پلاستیک و الاستومرها از خود نشان دهند و توانایی حل کردن قندها را داشته باشند. گریس خوراکی همچنین باید با مقررات غذایی یا بهداشتی و ایمنی مطابقت داشته باشند.

آلودگی در گریس خوراکی

یکی دیگر از جنبه های آلودگی روانکاری که خطری برای روان کننده های غذایی دارد، رشد میکروارگانیسم هایی مانند باکتری ها، مخمرها و قارچ ها است. در حالی که اینها می توانند در محیط های صنعتی یک خطر باشند، فرصت آلودگی در محیط تولید مواد غذایی حتی بیشتر است. باید با توجه به نکات ایمنی و سلامت از این مهم جلوگیری کرد.

خرید گریس خوراکی

جهت نیاز به راهنمایی خرید گریس خوراکی یا انواع گریس صنایع غذایی با ما تماس بگیرید . ما شما را در تمامی مراحل خرید و آنالیزو مصرف گریس خوراکی راهنمایی می کنیم. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد انواع پایه گریس خوراکی و مقاومت آنها از مشاوره رایگان با کارشناسان ما بهره مند شوید

جستارهای مرتبط

علمی و آموزشی

نتایج قرعه کشی

برنده 1 دستگاه 206

مهر سال 1400



معرفی شرکت ها

رويدادها
جشنواره و قرعه کشی روغن صنعت

نمونه محصولات